Jak pokonać strach przed sprzedażą treningów personalnych?

Na pewno każdy z nas tak miał. W pewnym momencie zadajemy sobie pytanie, czy usługi które proponujemy są warte tej ceny?

Czy jesteśmy lepsi od konkurencji? Dlaczego on ma wyższe stawki i więcej klientów, chociaż nie przykłada się do treningów tak jak ja?

Jeśli na pewnym etapie, zdarzyło Ci się zadawać sobie takie pytania, to nie jest to nic dziwnego. Zdarza się to każdemu, a w szczególności Trenerom którzy dopiero zaczynają lub obserwują spektakularne medialne sukcesy swoich rówieśników.

 

Co z tym zrobić? I czy w ogóle coś z tym robić?

 

Przekonanie, że nie jesteśmy warci naszej ceny to największy wróg sprzedaży. Nie da się sprzedaż czegoś, co w naszym mniemaniu nie jest dużo warte. Jeśli przychodzą Ci do głowy myśli, że jesteś za drogi w stosunku do jakości i wiedzy jaką posiadasz, koniecznie powinieneś coś z tym zrobić.

Takie myśli to pierwszy krok do wypalenia i zachwiania swojej pewności siebie jako specjalisty. Jest też druga strona medalu, takie myśli dają nam jasny sygnał, że powinniśmy zacząć działać i sami przed sobą powinniśmy zwiększyć swoją wartość i uwierzyć w jakość naszych usług i produktów.

Oto jak możesz poradzić sobie z niekorzystnymi przekonaniami, które utrudniają Ci sprzedaż.

  1. Frank Bettiger w swojej książce „Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie” która uważana jest za biblię sprzedaży i jest podstawą w pracy handlowca, uważa, że najważniejszy jest optymizm. A tak właściwie…zmuszenie się do niego! Jeśli nie podejdziemy do naszej pracy z entuzjazmem nasze szanse na sprzedaż spadną nawet kilkukrotnie.

 

  1. Zastanów się z kim właściwie chcesz pracować? Na pewno nieraz podczas konsultacji miałeś wrażenie, że z jednymi rozmawia Ci się lepiej, a z innymi każda spędzona chwila staje się katorgą. Określ jasno, praca z jakimi klientami i rozwiązywanie jakich problemów daje Ci największą satysfakcje? W jakich przypadkach jesteś najskuteczniejszy? Jestem przekonany, że potrafisz teraz z marszu powiedzieć z kim pracuje Ci się lepiej i kiedy jesteś najskuteczniejszy. Jeśli odpowiedz sobie już na te pytania. Skup się na tych klientach i na tych jasno określonych problemach. Powinieneś dążyć do tego, aby trenować z jednym rodzajem klienta z takim, u którego będziesz najskuteczniejszy i u którego będzie widać najszybciej rezultat.

 

  1. Po wyspecjalizowaniu się w jednym typie klienta, poszerzaj swoją widzę i zacznij specjalizować w innych przypadkach. Powoli, ale systematycznie poszerzaj swoją specjalistyczną wiedzę, nie po łebkach i nie wszystkiego po trochu. Jeśli ktoś jest od wszystkiego, to jest do niczego. Znasz to prawda?

 

  1. Nastaw się na pomaganie, nie na sprzedawanie. Podchodząc do konsultacji z myślą „muszę sprzedać” – nie sprzedasz. Nastawiasz się na korzyść dla siebie, nie dla klienta. Dowiedz się czego pragnie Twój klient, jaki ma cel i nastaw się na to, jak możesz mu pomóc.

 

  1. Pokaż klientowi czego chce. Znasz to uczucie kiedy ktoś umawia się z Tobą na konsultację, ale właściwie nie wie czego chce? Chciałbym, schudnąć, brać masy mięśniowej, podnieść pośladki, bicki też niech urosną i chciałbym mieć kratę na brzuchu – wszystko najlepiej. Twoim zadaniem podczas konsultacji jest dowiedzieć się o co właściwie naprawdę chodzi i w 80% przypadków, wcale nie będzie chodziło o poprawę sylwetki, tylko o to co ta poprawa sylwetki za sobą niesie. Większa atrakcyjność, pewność siebie, zdrowie, szczęście, radość – to są główne cele i motywatory. Podobnie jak z pieniędzmi – nie motywują nas pieniądze, ale to co możemy za nie kupić.

 

Przestań myśleć o sobie, że jesteś gorszy, nie myśl o kliencie jak o skarbonce, codziennie miej przekonanie, że nauczyłeś się czegoś nowego i stajesz się coraz lepszy. Nie porównuj się do konkurencji tylko się nią inspiruj i czerp od niej co najlepsze 😉

 

Jeśli chcesz nauczyć się krok po kroku, jak budować swój biznes Trenera Personalnego, tworzyć swoje produkty, społeczność i marketing w social media już w sprzedaży dostępny jest kurs

Personal Trainer PRO – marketing i social media

Nawet jeśli jesteś dobrym Trenerem Personalnym z wieloletnim doświadczeniem, ale nie znasz się na marketingu i sprzedaży to ograniczasz swój potencjał. W rzeczywistości, potrzebujesz tylko wiedzy, narzędzi i chęci, aby zacząć budować swój biznes online i mieć więcej klientów.

Wierzę, że każdy Trener Personalny może dobrze zarabiać i mieć więcej wolnego czasu. Wystarczy tylko poznać system marketingu internetowego i niezbędne narzędzia.

Wiem. Jest też wiele kursów z marketingu, jednak, żaden z nich nie dotyczy w 100% branży fitness. I większość poruszonych w nich tematów, nie będzie miało nic wspólnego z Twoim celem.

Więcej informacji o kursie:

Kurs Personal Trainer PRO

Pytanie lub komentarz? Zostaw mi wiadomość!

Masz pytanie? Możesz skontaktować się ze mną przez mój Fanpage.

 

Będę Ci również wdzięczny za każdy komentarz. Napisz proszę, czy podobał Ci się ten wpis i to o czym piszę na blogu. Chętnie z Wami podyskutuję i odpowiem na ewentualne dodatkowe pytania.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – dołącz do grupy

Trenerzy Personalni – Marketing, Sprzedaż, Biznes

A moja książka Trener Personalny – Jak zacząć zarabiać na swojej pasji?

www.leslawblacha.pl/ksiazka

 

 

 

 

Komentarze są wyłączone.