Czym jest hejt? Kto hejtuje i dlaczego? I czy zawsze hejt jest zły?

 

Men-FF-I-love-Hate-2.0-01

 

Poniższym wpisem zapewne trochę Was zaskoczę moim podejściem do hejterow, internetowych napinaczy, „ekspertów”, specjalistów itp.

😖😖

 

O ile konstruktywna krytyka, wymiana opinii, poglądów, swoich spostrzeżeń i doświadczeń jest przeze mnie mocno ceniona i promowana, wręcz czasem namawiam, aby wyrazić swoją opinię, jeśli czuję, że może ktoś ma inne zdanie, o tyle pusty hejt tępię bezlitośnie.

👊👊

 

W swoim życiu czy w biznesie na pewno każdy z Was spotkał się z hejtem. Ja też. Wiecie co w tym wszystkim jest najlepsze? Nie hejtowali niezadowoleni klienci, osoby niezadowolone z usług moich firm, czy potencjalni partnerzy biznesowi, z którymi nie ułożyła się współpraca lub byli pracownicy tylko… KONKURENCJA! 😹

Tak dobrze czytasz.

Zbierzmy teraz kilka faktów. Czy hejtuje się małych, nic nieznaczących graczy? Osoby, które są w cieniu, są pokorne, nie odnoszą sukcesów, chowają się po kątach nie wyróżniają się z tłumu? Nie ma ich w mediach? No raczej nie.

Pamiętaj:

❗”Nie kopie się tylko zdechłego psa“❗

Jeśli pojawia się hejt, na Twój temat, czy Twojej firmy, zaczynają o Tobie mówić i pisać… to bardzo dobry znak i tym bardziej powinieneś cisnąć do przodu 💪

Kiedy na rynku pojawia się “nowy gracz” dla konkurencji oznacza to jedno – trzeba zrobić więcej, trzeba zrobić lepiej, trzeba się postarać – bo o klienta będzie trudniej. A wiemy, że nie każdemu chce się pracować więcej…

A tymczasem zamiast się skupić na poprawieniu, jakości swoich usług, dawać więcej wartości – swoje żale wylewa się na swoich tablicach i w postach, jacy to inni są be, a ja nadal jestem super.

 

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy, od kiedy moje trzy firmy mocno nabrały rozpędu, zauważyłem, że kilkakrotnie kopiowano naszą ofertę, pomysły, kursy, czy autorskie programy. Jedna z bardzo dużych firm istniejących na rynku od lat wręcz skopiowała napisaną przeze mnie ofertę i wrzuciła na swoją stronę (zostawiając nawet w tym samym miejscu przecinki). Mógłbym porobić screeny, powrzucać na wszystkie fora, grupy, posty fanpage, aby osłabić ich wizerunek. Mógłbym nawet pójść do sądu.

Tylko, w jakim celu? Napisałem prywatną wiadomość, poprosiłem o usunięcie wpisu, trochę postraszyłem prawami autorskimi, nawet zaproponowałem, że jeśli nie potrafią, nie mają pomysłu, pomogę im napisać ofertę. Serio! ☝

To było niesamowite uczucie, kiedy zdałem sobie sprawę z tego, jak to dużo znaczy, skoro firmy działające w branży od lat, kopiują pomysły firmy, która na rynku jest niewiele pond 6 miesięcy!

Hejt, pusta krytyka, to oznaka słabości i próbowanie ratowania swojego wizerunku. Hejty i żale zazwyczaj wylewają publicznie osoby, którym pali się grunt pod nogami i wychodzą z założenia “okej oczernię konkurencję może klienci mi uwierzą i przyjdą do mnie”

Ale czy tak jest?

Większość użytkowników social media, to jednak osoby świadome, które wiedzą, że pusta krytyka nic wartościowego nie wnosi i nie podnosi, jakości wizerunku hejtera. Wręcz ją osłabia, chociaż pod hejterskim postem jest sto lajków.

 

Jak Ci się wydaje, to skuteczna metoda?

 

Jeśli ktoś oferuje bubel, kopiuje książki, szkolenia, zakłada koszule, składa dłonie w piramidkę i nazywa się “specjalista” choćby nie wiem jak bardzo wylewał swoje żale w postach i wpisach – raczej, jakości jego usług to nie poprawi. Czas na wylewane swoich problemów lepiej przeznaczyć na napisanie czegoś wartościowego, z czego potencjalny czytelnik mógłby skorzystać i mógłby powiedzieć „to jest dobre – czegoś mnie nauczyło.

 

Jak sobie radzić z hejtem

 

  1. Odróżnij hejt od konstruktywnej krytyki i wyrażenia merytorycznej opinii. Jeśli ktoś wyraża swoje zdanie, ma pytania, próbuje udowodnić swoje racje, musisz reagować i prowadzić dialog.
  1. Bezlitośnie blokuj i usuwaj ze swojego otoczenia, fanpage lub bloga hejtera który nie wyraża opinii tylko sieje nienawiść.
  1. Nic bardziej nie zadowoli hejtera, niż kiedy wyczuje, że wyprowadził Cię z równowagi i toczy z Tobą publiczną walkę w komentarzach.
  1. Sprawdź, kto jest hejterem, może okazać się, że to nie tylko hejt, ale słaba próba zwrócenia na siebie uwagi, tania prowokacja.
  1. Wyrażaj opinię, dziel się swoim doświadczeniem, pomagaj innym. Nigdy nie hejtuj innych, a na pewno nie konkurencję.

 

Jeśli uważasz, że artykuł jest wartościowy zostaw lajka, udostępnij, zostaw komentarz. Dzięki temu zwiększasz jego zasięg i więcej osób może go zobaczyć. Dzięki ☺💪💪

 

Komentarze są wyłączone.