8 sposobów na budowanie zaufania u klienta

Trener Personalny to sprzedawca, marketingowiec, menadżer i psycholog w jednym. Jednak te wszystkie funkcje mają wspólną cechę – muszą budzić zaufanie.

Jako początkujący trenerzy ( i nie tylko) właśnie zdobywanie zaufania powinno być pierwszą cechą, której powinien się nauczyć Trener Personalny.

Znasz powiedzenie, „jeśli Ci zaufają, kupią od Ciebie wszystko”?

Jak zatem zdobywać zaufanie klientów

1. Znajdź wspólne zainteresowania, hobby i tematy, które ma również Twój klient. Nie ograniczaj się tylko do rozmów na temat treningu i diety. To, że dla Ciebie sport jest całym życiem, dla klienta może byś tylko obowiązkiem. Jeśli na każdym treningu mówi o swoim psie, zapytaj o niego, a jeśli dodatkowo zapamiętasz jego imię… klient jest Twój!

2. Podczas pierwszego kontaktu z klientem przyjmij podobną postawę ciała, używaj podobnych sformułowań i wykonuj podobne gesty. Tę technikę stosują najlepsi sprzedawcy na świecie, który sprzedają produkty warte miliony. Lubimy i ufamy ludziom podobnym do siebie i od takich też kupujemy.

3. Utrzymuj kontakt wzrokowy i nie bój się patrzeć klientowi prosto w oczy. Spuszczanie wzroku i unikanie kontaktu wzrokowego – podświadomie nam daje do myślenia, że „coś jest nie tak”.

4. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby podczas pierwszego kontaktu zapamiętać imię Twojego klienta. Wiesz, jakie imię dla każdego człowieka jest najważniejsze? Swoje!

5. Nie stój nad klientem – Podczas wykonywania ćwiczeń w leżeniu, lub przysiadzie uklęknij przy kliencie, nadzoruj jego ruchy, ale nie stój nad nim, nikt nie lubi, kiedy się nad nim stoi i pokazuje swoją wyższość.

6. Zadawaj mnóstwo pytań otwartych i oczekuj wyczerpującej odpowiedzi. Odczekaj 5 sekund zanim zaczniesz konturować temat i zadasz kolejne pytanie.

7. Nie poruszaj tematów drażliwych jak polityka czy religia, jesteś trenerem, a nie dziennikarzem nie daj się sprowokować kiedy klient pyta o Twoje poglądy polityczne – a uwielbiają pytać – uwierz mi 😉

8. Bądź kumplem – nie tylko trenerem. Uśmiechaj się, podaj ręcznik lub wodę, pomóż odłożyć sprzęt na miejsce, nie musisz być przesadnie miły i „skakać” wokół klienta – bądź raczej empatyczny, stanowczy i pomocny.

Powyższe wskazówki nie są wielkim odkryciem, jednak często zamiast skupić się na zbudowaniu zaufania i chęci niesienia pomocy innym, skupiamy się w pierwszej kolejności na sprzedaży i pozyskaniu nowego podopiecznego.

16 czerwca wraz z moim wspólnikiem poprowadzimy webinar, w którym Michał Moczulski opowie Nam jak udało mu się w szczytowym momencie jego kariery sprzedawać treningi za 20 tys. miesięcznie (!)😱😱

Webinar przeznaczony jest dla pierwszych 50 osób, które kupiły książkę, już niestety nie ma wolnych miejsc, ale wszyscy, którym uda się ją zdobyć do 15 czerwca otrzymają dostęp do nagrania przez 48h.

więcej info: https://leslawblacha.pl/ksiazka/

Jeśli uważasz, że ten wpis jest ciekawy,pomocny podziel się nim z innymi, zostaw komentarz, zadaj pytanie, udostępnij. Dziękuję 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *