Jak zdobywać więcej klientów na treningi personalne?
To nie będzie standardowy wpis, nie będzie na razie sposobów, technik i marketingu jak pozyskać klientów – do tego dojdziemy z czasem. Na samym początku trzeba sobie odpowiedzieć na pytania. Bo tylko one potrafią nas nakierować na konkretne działanie. Pisać o technikach i sposobach mogę cały dzień (mało tego książkę nawet napisałem 😉 ale podstawą jest to co Ty zrobisz i to co jest zgodne z Tobą, nie wszystkie techniki i sposoby i porady są dla każdego.
Odpowiedz (możesz też w komentarzu) na poniższe pytania. Będę co tydzień robił jeden wpis, który na nie odpowiada patrząc z mojej perspektywy i doświadczenia:
- Kiedy (i czy w ogóle) dodawałeś swoje ogłoszenie na darmowe portale?
- Czy znalazłeś swoją niszę?
- Czy Twoja wiadomość email która jest odpowiedzią na pytanie klienta o trening lub dietę jest przygotowana profesjonalnie? Czy odpisujesz na szybko, na bieżąco, bo nie masz czasu?
- Ile czasu w tym tygodniu poświęciłeś na zdobywanie klientów?
- W ilu grupach w tym tygodniu udzielałeś się i pomogłeś komuś kto potrzebuje Twojej wiedzy?
- Dodałeś na swoim fanpage, blogu jakiś merytoryczny post? Który dał realną WARTOŚĆ?
- Ile czasu w tym tygodniu poświęciłeś na naukę sprzedaży i marketingu?
- Ile czasu w tym tygodniu poświęciłeś na czytanie artykułów lub publikacji ze swoje branży?
- Kiedy ostatnio poinformowałeś swoich klientów o Twoim systemie poleceń? (marketing szeptany).
- Kiedy uczestniczyłeś ostatnio w jakimś kursie? Niekoniecznie ściśle związanym z branżą fitness?
- Jak wygląda Twój profil prywatny i zdjęcie w tle na facebook? Pokazuje, że jesteś Trenerem?
- Kiedy ostatnio komuś pomogłeś, tak po prostu, bezinteresownie?
- Zastanawiałeś się, co w sytuacji, kiedy fizycznie nie będziesz w stanie prowadzić treningów? Co z płynnością finansową?
- Masz swój cel? Co chcesz osiągnąć w nowym roku? Jaki masz cel na najbliższy rok, dwa, trzy lata?
- Zastanawiałeś się nad otwarciem biznesu? Z kim? Dlaczego i w jakiej branży?
- Kiedy ostatnio napisałeś email, wiadomość do swoich starych klientów?
- Kiedy ostatnio organizowałeś konkurs, promocję?
- Zrobiłeś chociaż raz darmowy webinar lub live z odpowiedziami na pytania dla fanów?
Zadawanie pytań sobie jest dobre. Nie mylił się ten kto powiedział „odpowiedzią są pytania” i „ kto nie potrafi pytać, nie potrafi żyć”. Jeśli na powyższe pytania, odpowiedź nie jest taka jak być powinna – właśnie doszedłeś do rozwiązania dlaczego nie masz wystarczająco klientów.
Niektórzy pytają Dlaczego ja? Dlaczego mi się to przytrafiło? Dlaczego mam takiego pecha? Ja zapytam wtedy siebie: Co muszę poprawić? Czego mnie to nauczyło? Kogo pomocy potrzebuje?
Jeśli uważasz, że wpis może przydać się Twoim znajomym, podziel się nim.
www.leslawblacha.pl/blog